پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی عاشورا

پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی عاشورا
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
به گزارش پایگاه فرهنگی عاشورا به نقل از پایگاه فرهنگی کربلا امشب بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم توزیع لوازم التحریر(دفتر) اسلامی - ایرانی برگزار شد.

به همت مسؤلین فرهنگی حوزه 3 عاشورا ، پایگاه کربلا و مسجد جامع علی بن ابیطالب «علیه السلام» امشب لوازم التحریرها به بچه هایی که در مسجد حضور داشتند توزیع شد. و دوستانی که امشب حضور نداشتند روزهای بعد بین آنها توزیع می شود.

لازم به ذکر است که این برنامه برای 65 نفر از محصلین مسجد اعم از ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشجو تدارک دیده شده بود.
در ضمن بسته های توزیع شده حاوی 3 الی 4 دفتر بود.



















  • سلمان فارسی
  • ۰
  • ۰




فیلم سینمایی ضد آمریکایی «فرشتگان قصاب» ساخته سهیل سلیمی

امشب ساعت 22 از شبکه یک سیما

  • سلمان فارسی
  • ۰
  • ۰











دوستان برای اطلاع از نوشت افزار های ایرانی می توانند به سایت ایران نوشت از لینک زیر مراجعه کنند.


ایران نوشت


  • سلمان فارسی
  • ۰
  • ۰

جدیدترین دفاتر تحریر ایرانی ـ اسلامی «ایام» با طرح‌های جلدهای ورزشی با حضور فرهاد قائمی قهرمان والیبال کشور، طاهری مدیرکل فرهنگی انرژی اتمی، جان‌زمین از مؤسسه رویان، وحید جلیلی عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، روح‌الله ایزدخواه پژوهشگر اقتصاد و عضور دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و جمعی اصحاب فرهنگ و ادب در حسینیه هنر برگزار شد.

در این مراسم فرهاد قائمی، قهرمان والیبال کشورمان، بیان داشت: بسیار خوشحالم از اینکه نوشت‌افزارهایی با طرح ایرانی ـ اسلامی در سطح کشور تولید و منتشر شده است.

دفتر ایام

وی درباره استفاده از تصاویر ورزشکاران بر روی جلد دفترهای تحریر، ادامه داد: این مهم باعث افزایش انگیزه میان وزرشکاران خواهد شد تا با رفتارهای خوب خود، الگویی برای سایر اقشار مختلف جامعه باشند و حتی استفاده از تصاویر ورزشکاران بر روی جلدهای دفاتر تحریر باعث افزایش انگیزه آنها برای کسب رتبه‌های بهتر در مسابقات خواهد شد.

روح‌الله ایزدخواه، پژوهشگر اقتصاد و عضو دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این مراسم درباره رابطه میان فرهنگ و اقتصاد، بیان داشت: مقام معظم رهبری معتقدند که در عرصه پیشرفت تمام سیاست‌ها، قوانین و سازمان‌ها زیربنا است و آنچه زیربنا محسوب می‌شود، سبک زندگی است.

وی اضافه کرد: وقتی در بحث سبک زندگی وارد می‌شویم، متوجه خواهیم شد که فرهنگ، اقتصاد، علم و مذهب همه در هم تنیده‌اند و نمی‌شود بین آنها تفکیک گذاشت یعنی نگاهی که در واقع تکنوکرات‌ها باب کرده‌اند که فرهنگ از اقتصاد جدا بوده و از علم و مذهب جدا است این نگاه در مقوله سبک زندگی به هیچ وجه صحت ندارد.

رونمایی

امروزه فرهنگ را برای نجات اقتصاد باید به میدان آوریم

ایزدخواه با بیان اینکه باید رابطه بین اقتصاد و فرهنگ را شکل دهیم، ادامه داد: دفاتری که در گذشته‌های بسیار دور با نوشته جهاد سازندگی چاپ می‌‌شد، ما را با جهادی که ندیده بودیم، آشنا می‌کرد که چیزی به نام جهاد سازندگی وجود دارد.

وی افزود: امروزه فرهنگ را برای نجات اقتصاد باید به میدان بیاوریم و متقابلاً از مسیر اقتصاد، باید فرهنگ را قوت ببخشیم چرا که این بحثی که دائماً در کشور مطرح می‌شود که کار فرهنگی به صرفه نیست و نمی‌شود آن را ادامه داد و دائماً باید به آن بودجه تزریق کرده تا سرپا بماند آن هم به صورت شعاری، این واقعیت و صحت ندارد.

بازار نوشت‌افزار ملی ۴ هزار میلیارد تومان است

عضو دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: امروز پنج تولیدکننده در عرصه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی ظرف کمتر از یک سال وارد این عرصه شدند و از استقبال و بازار خوبی هم برخوردار هستند چراکه اگر مردم ببینند که محصولاتی با نمادهای ایرانی ـ اسلامی تولید می‌شود، حتماً آن را خریداری می‌کنند.

دفتر ایام

وی اضافه کرد: امروزه بازار نوشت‌افزار ملی ۴ هزار میلیارد تومان است که هم‌طراز با بازار خودرو در کشور است که از این بازار می‌توان برای ارتقای فرهنگ و پیشرفت اقتصادی کشور استفاده کرد.

ایزدخواه ادامه داد: چگونه می‌توان بحث ماهواره سیمرغ را به عزت ملی تبدیل کنیم؟ مقام معظم رهبری فرمودند هدف از پیشرفت فن‌آوری، هدف نخست عزت ملی است؛ در اینجا این سوال است که چگونه می‌توان دستاوردهای انرژی هسته‌ای را برای نوجوانان و جوانان خودمان نهادینه کنیم؟

کودکان و نوجوانان اژدهای چینی را بیشتر از گوسفند ایرانی می‌شناسند

وی افزود: این سوال مطرح است که چگونه می‌توان دستاوردهای رویان را به فرزندان این مرز و بوم بشناسانیم؟ امروزه کودکان و نوجوانان کشور اژدهای چینی را بیشتر از گوسفند ایرانی می‌شناسند که نباید اینگونه باشد.

عضو دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: رسیدن به پرسش‌های ذکر شده نیازی به سیاست‌نویسی، سازمان‌بازی، بودجه‌ریزی و اتلاف منابع ندارد بلکه باید از تولید شروع کرد، راه‌حل ارتقای اقتصاد و فرهنگ در تولید است و پروژه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی این موضوع را هدف گرفته است.

دفتر ایام

وی اضافه کرد: قانون حمایت از نوشت‌افزارهای ملی در سال ۷۹ نوشته شد اما تا سال ۹۱ هیچ اتفاقی در این راستا صورت نگرفت تا اینکه در همین سال، چندین تولیدکننده تصمیم گرفته که به این عرصه ورود یابند.

در عرصه‌های مختلف کشور باید به مقوله سبک زندگی ورود یابیم

ایزدخواه ادامه داد: این که ما در عرصه سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی به سیاست‌نویسی و سازمان‌سازی پرداخته‌ایم، اینها روبنا است و باید وارد سبک زندگی شویم و رسانه‌ها هم باید این مهم را مطالبه کنند.

وی بیان کرد: ما باید تولیدکنندگان ایرانی را دریابیم تا هم اقتصاد مقاومتی را در کشور شکل دهیم و هم فرهنگ مقاومت را برای همگان عامه و نهادینه کنیم چرا که اگر همین حرکت در بحث پوشش ادامه یابد که الان بسیاری از مسئولان نمی‌دانند با این مقوله چگونه برخورد کنند، می‌تواند راه حلی برای این مهم باشد.

به گفته این مقام مسئول؛ چادر مشکی یکی از الزمات مردم ایران است همچنان وابسته به واردات است و ژاپنی‌ها برای ما چادر مشکی تولید می‌کنند چرا مهر و تسبیح باید از چین به کشور وارد شود؟! اگر نگرش ما نسبت به فرهنگ و اقتصاد نگرش صحیحی باشد، شاهد دستاوردهای بزرگی خواهیم بود.

در این مراسم از تصاویر وزرشکاران بر روی جلد دفاتر «ایام» و طرح‌هایی نظیر «ماهواره سیمرغ»، «رویانا»، «قاهر ۳۱۳»، «زیر دریایی نهنگ»، «انرژی هسته‌ای»، «مختارنامه»، «خانواده آقای دهقان»، «رادار ثامن» و «روبات جراح» رونمایی شد.

از دیگر تصاویر رونمایی شده می‌توان به تصاویر شهدایی نیز شهیدان «عباس بابایی»، «مرتضی آوینی»، «مصطفی احمدی روشن»، «مصطفی چمران»، «مهدی رجب بیگی»، «مهدی باکری» و تصویر «جلال آل احمد» اشاره کرد.

  • سلمان فارسی
  • ۰
  • ۰
به همت پایگاه بسیج کربلا اردوی سپهسالار (جاده چالوس) روز شنبه مورخ 92/6/7 برای بچه های مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام و حلقه های صالحین صورت گرفت.
این اردو با حضور 40 نفر از اعضای فعال مسجد از ساعت 6 صبح الی 6 بعد از ظهر برگزار گردید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • سلمان فارسی