پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی عاشورا

پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی عاشورا
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

احمد جعفری مسئول گروه جهادی انجمن اسلامی دانش آموزان تهران، در گفتگو با پایگاه اینترنتی بسیج با اشاره به سابقه این گروه جهادی گفت:

این گروه فعالیت خود را از تابستان 88 آغاز کرده و هر سال دو اردوی جهادی را برگزار کرده است، این اردوها در تابستان و نوروز انجام می شود و امسال در نوروز 92 هشتمین اردوی جهادی را پشت سر گذاشته است.


جعفری افزود:

دانش آموزانی که در این اردوها شرکت می¬کنند علاقمند به فرهنگ جهادی هستند که از نظر سطح تحصیلی و علمی نیز در سطح بالایی قرار دارند، البته اغلب این دانش اموزان جهاد گر از مقطع دبیرستان گزینش می شوند.


این جهادگر جوان با اشاره به تاثیرپذیری دانش آموزان از اردوهای جهادی بعنوان یکی از اهداف مهم این اردوها خاطر نشان کرد:

دانش آموزان در این اردو با سبک زندگی اسلامی جهادی مد نظر دین و رهبری آشنا می شوند.


وی گفت:

جهادگران این گروه تا به حال در استان خراسان جنوبی، آبادان،کرمان، کرمانشاه و لرستان اردو برگزار نموده اند که تعداد دانش آموزان درهر یک از اردوها از 40 نفر تا 300 نفر متغیر است.


این مسئول گروه جهادی تصریح کرد:

دانش آموزان در این اردوها از تمام مناطق 22 دوگانه تهران انتخاب شدند و در فعالیت های تربیتی، فرهنگی و عمرانی مشارکت می نمایند.


جعفری اظهار داشت:

دانش آموزان در این اردوها در برنامه¬های مختلف فرهنگی در مناطق حضور دارند که البته این برنامه های فرهنگی بصورت مستمر نیست و بیشتر هدف این اردوها خود سازی معنوی خود دانش آموزان است.


وی افزود:

جهاد گران نوجوان در این اردوها از تمام وسایل ارتباط جمعی و یا وسایل رفاهی به دور بوده و با افزایش مهارت های فردی؛ با سبک زندگی اسلامی آشنا می شوند و می آموزند که بدون لپ تاب و سایر وسایل ارتباط جمعی می توان زندگی کرد.


وی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان خاطر نشان کرد:

یکی از برکات این اردوها تاثیر پذیری اعتقادی و معرفتی دانش آموزان و تغییر سبک زندگی آنها می باشد، از سوی دیگر دانش آموزان با حضور در کلاسها و حلقه های معرفتی که اردو؛ برگزار می شود از جهات مختلفی با مباحث سبک زندگی و ابعاد مختلف یک زندگی ساده آشنا می شوند.


جعفری در ادامه تصریح کرد:

جهادگران در اردوهای جهادی با فضایی متفاوت و انگیزه ای دیگر آشنا می شوند و از بسیاری از دغدغه های زندگی و وسایل رفاهی دور هستند.


جعفری در مورد فعالیتهای عمرانی در اردوهای جهادی گفت:

دانش آموزان در این اردوها فعالیتهای عمرانی را زیر نظر یک استاد کار و مربی انجام می دهند و بیشتر در این فعالیت نقش یک کمک کننده را دارند و نیز در بخش فرهنگی دانش آموزان اقلام فرهنگی و بخشی از ملزومات زندگی را با رعایت بخشی از حساسیت ها در میان محرومان توزیع می کنند.


وی در پایان به برخی آمار فعالیت های عمرانی نیز اشاره نمود وگفت:

دانش آموزان تاکنون در ساخت 17 خانه مددجو، 7 حمام و چند مسجد مشارکت نموده اند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مستضعفین

  • ۹۲/۰۱/۲۸
  • سلمان فارسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی