پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی عاشورا

پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی عاشورا
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سردار آسودی خبر داد:
برگزاری هر ساله مسابقات قرآنی سپاه با حضور بیش از ۱۲هزار پاسدار
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: مسابقات قرآنی سپاه هر سال با حضور بیش از ۱۲هزار پاسدار در سطوح مختلف مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود.

به گزارش سپاه‌نیوز، دوره مسابقات بین المللی قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی که از دوم تا پنجم بهمن‌ماه به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد علی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در گفت و گویی به تشریح روند برگزاری این مسابقات پرداخت و  قرآن کریم را اقیانوسی بی‌کران از راهکارها و راهبردهای زندگی بشر توصیف کرد و با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در میان نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه در طی سالهای دفاع مقدس و پس از آن انس با قرآن و اهل بیت را سرلوحه کارهای خود قرار داده و با برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن و حفظ قرآن در ابعاد مختلف این گنجینه گرانقدر را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه سپاه در سالهای اخیر گام‌های موثر و اساسی را در عرصه ترویج قرآن برداشته است اظهار داشت: مسابقات قرآنی سپاه هر ساله با حضور بیش از 12 هزار نفر در سطوح مختلف مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود که برگزیدگان مسابقات نهایی به مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح راه می‌یابند.

سردار آسودی از سپاه به عنوان پرچمدار و قله‌دار مباحث قرآنی در نیروهای مسلح یاد کرد و اظهار داشت: برگزیدگان قرآنی سپاه در سالهای 1388 و 1390 عنوان نخست مسابقات قرآنی نیروهای مسلح را در بخش خواهران و برادران با اختلاف زیاد از سایرین کسب کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در ادامه با اشاره به روند برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی گفت: اواخر سال 90 طی گردش کاری که تقدیم فرمانده معظم کل قوا گردید درخواست شد که با شعار قرآن و اهل بیت(ع) وحدت، عزت و اقتدار نیروهای مسلح در جهان اسلام ترویج شود که مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل ساز و کار گسترده مسابقات ستاد عالی اولین دوره مسابقات قرآن کشورهای اسلامی با مسئولیت جانشین فرمانده کل سپاه تشکیل شد همچنین ستاد اجرایی و ستاد تخصصی مسابقات و کمیته‌های مرتبط با مسئولیت معاون اجرائی سپاه و معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه تشکیل گردید و با تشکیل بیش از 100 جلسه کارشناسی کلیه امور مربوط به مسابقات مورد بررسی قرار گرفت.

سردار آسودی، با بیان اینکه دعوتنامه‌های شرکت در مسابقات با امضای فرمانده کل سپاه به عالی ترین مقامات نظامی 48 کشور اسلامی ارسال گردیده است اظهار داشت: تاکنون علاوه بر ایران به عنوان میزبان، 20 کشور اسلامی جهت شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و 16 کشور نیز با ارسال نامه‌های رسمی اعلام کردند که علیرغم اشتیاق فراوان به دلیل منع قانون اساسی امکان شرکت در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی را ندارند.

وی با بیان اینکه اولین گروه از میهمانان خارجی مسابقات قرآنی بیست و نهم دی ماه به ایران وارد می‌شوند گفت: مسابقات بین المللی قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در چهار رشته قرائت، حفظ کل، حفظ 15 جزء و حفظ 5 جزء قرآن برگزار می شود که از هر کشور چهار نفر به عنوان شرکت کننده و یک نفر سرگروه حضور دارند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه انتخاب مجموعه سعدآباد جهت برگزاری و اسکان میهمانان را نشان گر اهمیت قرآن در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: حضور میهمانان در حرم بنیانگذاز انقلاب اسلامی و ادای احترام به مقام شامخ ایشان اولین برنامه پیش از آغاز مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی می‌باشد.

وی دوم بهمن ماه را زمان افتتاحیه مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی اعلام و خاطر نشان کرد: آیین افتتاحیه این مسابقات با برنامه‌های ویژه ای در حضور فرماندهان و مسئولین در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد برگزار شده و پس از آن طی 3 روز متسابقین در حضور 10 داور بین المللی قرآن از ایران و سایر کشورهای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

سردار آسودی در ادامه اظهار داشت: پنجم بهمن ماه مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه لشکری و لشکری هم چنین جمعی از نخبگان و فعالان قرآنی در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که در حاشیه برگزاری مسابقات انجام می‌شود گفت: بازدید از پروژه‌های عظیم گازی عسلویه، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران و بازدید از نمایشگاه‌‌های جانبی که در آنها فرایند برگزاری مسابقات قرآن در نیروهای مسلح به طور تصویری به نمایش در آمده است از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای اولین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی می‌باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در پایان از راه اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتوان مسابقاتی را در شان قرآن، اهل‌بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

  • ۹۱/۱۰/۲۸
  • سلمان فارسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی